Z 3D technologie to byl nejprve systém TOPCON GPS. Princip spočívá v tom, že je jedna referenční stanice (u nás Topcon GR-3) umístěná na stavbě (na známém bodě) a druhá stanice (rover box) umístěná ve stroji. Systém využívá družice pro určení polohy a výšky. S pomocí 3D modelu (stavby) nahraného ve stroji systém využívá vzájemné komunikace (korekce) těchto dvou stanic a vyhodnocuje data (vzdálenost, výšku) a srovnává je s 3D modelem nahraném ve stroji.
Ovládání referenční stanice GR-3 pomocí FC-200 a FC 500.
Nyní využíváme i druhé řešení 3D technologie a to pomocí LPS robotické totální stanice.
Tato LPS – robotická stanice využívá přímého spojení se strojem, kdy stanice vysílá laser, který sleduje odrazový skleněný hranol na stroji. Vyhodnocuje informace o poloze a výšce a porovnává opět s 3D modelem stejně jako u GPS.
Autogrejdr Cat 140M2 sledovaný totální LPS robotickou stanicí na Červenohorském sedle.
V současné době využíváme všechny možné technologie, dokonce máme 3D GPS systém osazen i na kolových bagrech. Tyto bagry se dokáží pomocí vhodného 3D modelu využít při práci na svahu i různých výkopových pracích. Jsou to svahy, kanalizace atd. Tyto bagry byly využity při výstavbě dálnice v Polsku.
Při využití našich strojů jsme schopni zpracovat dle projektu 3D projekt (souřadnice v textové podobě) na tyto stroje. Výstupními daty je lokalizace a 3D model stavby.